De huisregels

Hartelijk welkom bij Mondzorg Da Vinci!

Fijn dat u zich bij ons heeft ingeschreven, bedankt voor het vertrouwen in deze tandartspraktijk. 

Uiteraard vinden wij dat uw mondgezondheid een belangrijk deel uitmaakt van uw algehele welzijn, als ook uw algemene gezondheid. Wij hebben als doel U te helpen een optimale mondgezondheid te bereiken en te behouden. Om dit doel gezamenlijk te bereiken hebben we enkele Huisregels opgesteld: 

  1. Uw eerste afspraak bij ons is (normaal gesproken) een intake. Hier plannen wij 45 minuten voor in, ruimschoots meer dan een normale controle. We verzamelen de benodigde gegevens om de huidige mondsituatie vast te stellen en om uw wensen te bespreken. Hiervoor vragen wij u bij aankomst een gezondheidsvragenlijst en een gebitsvragenlijst in te vullen. 
  2. Een intake kunnen wij alleen volledig uitvoeren als wij uw oude tandartsgegevens hebben ontvangen. Deze kunt u per mail laten verzenden naar balie@mondzorgdavinci.nl.
  3. Wij verzoeken u bij het eerste bezoek een geldig legitimatiebewijs en uw zorgpas mee te nemen. 
  4. Behandelingen vinden uitsluitend plaats op afspraak. 
  5. Bij pijnklachten kunt u ons vóór 10:00 uur bellen, zodat we u dezelfde dag nog kunnen helpen. 
  6. Wij proberen onze behandeling zo goed mogelijk te plannen. Het kan echter gebeuren dat een behandeling uitloopt door een spoedgeval of onverwachte vertraging tijdens een behandeling. Wellicht zult u even moeten wachten voor u aan de beurt bent. De uitlooptijd is op geen enkele manier te verhalen op uw behandelaar. Om uitloop zoveel mogelijk te voorkomen, willen wij u vragen 5 minuten voor uw afspraak aanwezig te zijn. 
  7. Graag uw mobiele telefoon op stil zetten bij binnenkomst in de praktijk. 
  8. Wijzigingen in (email)adres, telefoonnummer, verzekering of medicatie graag tijdig doorgeven. 
  9. Het is zeer wenselijk om minstens 1 maal per jaar een periodiek mondonderzoek te laten uitvoeren. De intervaltermijn wordt in overleg bepaald. Als dit interval meer dan 12 maanden is kunnen wij uw mondgezondheid niet voldoende evalueren om pijnklachten te voorkomen. 
  10. Wij sturen voor iedere afspraak 2 afspraakherinneringen, de eerste per mail, de tweede per sms. Dit is een service die wij u graag aanbieden, u kunt hier echter geen rechten aan ontlenen. Mocht het onverhoopt gebeuren dat het systeem geen herinneringen verstuurt dan nog gaat uw afspraak gewoon door.
  11. Wij verzoeken u afspraken ruim van tevoren (minstens 24 uur) af te bellen. Doet u dit niet, dan kunnen er kosten in rekening worden gebracht voor de gereserveerde tijd (zie betalingsvoorwaarden). 
  12. U kunt uw afspraak telefonisch of per email annuleren: 040-2001010 of balie@mondzorgdavinci.nl
  13. Wij hechten veel waarde aan goede communicatie, wij doen ons best om u zo goed mogelijk te informeren over uw behandelingen en andere praktijkzaken. Wij zullen u altijd netjes te woord staan, wij verwachten dit ook van u. Grensoverschrijdend gedrag richting het personeel, lichamelijk geweld zoals slaan/spugen en dreigen met geweld om een behandeling af te dwingen wordt niet getolereerd en kan leiden tot aangifte en/of uitschrijving. 
  14. Heeft u ondanks onze inspanningen toch een klacht? Op de site staat een uitgebreide beschrijving van uw opties om tot een goede oplossing te komen. 

 

Wij hopen op een langdurige samenwerking met u en alle mensen binnen Medisch Centrum Aalst. 

Namens Mondzorg Da Vinci

Maartje Borghuis, tandarts

Websiteinstellingen
Verberg
Verberg
Verberg
Verberg
Verberg
Verberg